Press here to visit the Homepage Press here to contact us.
Tuesday, 20. November 2018  


Καλώς ήρθατε στο Βιοτεχνικό Πάρκο Ρεθύμνου (  ΒΙΟΠΑ ) Εδώ μπορείτε να βρείτε όλα τις πληροφορίες, έγγραφα, αιτήσεις που αναζητάτε σχετικά με το ΒΙΟ.ΠΑ. Ρεθύμνου.

 

Η τέχνη των Μινωϊτών... δωρεά στο ΙΤΕ

Eργα του ζωγράφου Τζώρτζη Αγγελίνη (1920-1980) δωρίσθηκαν στο Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας. Η δωρεά έγινε από την κ. Πία Χατζηνίκου – Αγγελίνη και το Κοινωφελές Πολιτιστικό Ίδρυμα Γ. Αγγελίνη-Πία Χατζηνίκου που εδρεύει στο Χόρτο Μαγνησίας. Συνολικά, δόθηκαν 42 ζωγραφικά έργα του Τζώρτζη Αγγελίνη (1920-1980) με θέμα την «ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΚΡΗΤΟ-ΜΥΚΗΝΑΪΚΩΝ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΩΝ». Ο Πρόεδρος και τα μέλη του ΔΣ του ΙΤΕ ευχαριστούν θερμά την κα Πία Χατζηνίκου-Αγγελίνη, και το Κοινωφελές Πολιτιστικό Ίδρυμα Γ. Αγγελίνη-Πία Χατζηνίκου για τη δωρεά αυτή που αποτελεί ακόμα μια πολιτιστική προσφορά του Ιδρύματος στη χώρα μας.

Με τη φροντίδα του αείμνηστου προέδρου του ΙΤΕ Αλκιβιάδη Χ. Παγιατάκη, τα έργα του Τζώρτζη Αγγελίνη συντηρήθηκαν στην Εθνική Πινακοθήκη υπό την επίβλεψη του δ/ντη του Τμήματος Συντήρησης δρ. Μιχάλη Δουλγερίδη και κοσμούν πλέον τον προθάλαμο του Κεντρικού Αμφιθεάτρου του ΙΤΕ. Τα εγκαίνια της μόνιμης έκθεσης θα γίνουν τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Ο Τζ. Αγγελίνης γεννήθηκε στη Ζάκυνθο, όπου πέρασε τα παιδικά και μαθητικά του χρόνια. Σπούδασε ζωγραφική κοντά σε αναγνωρισμένους καθηγητές της Τέχνης

Ανήσυχο πνεύμα και ερευνητικό, σκέφθηκε να μελετήσει τις ρίζες μιας πανάρχαιης πηγής, όπως ήταν η μινωική ζωγραφική, που ήταν εμπνευσμένη και επηρεασμένη από το κλίμα, το φως και τη μεσογειακή ιδιοσυγκρασία των ανθρώπων. Έτσι, άρχισε μια εντατική έρευνα για τη μινωική ζωγραφική που όπως πίστευε περιέκλειε, όχι μόνο τα βασικά μυστικά της ζωγραφικής, αλλά παρείχε ακόμα και το κλειδί για την κατανόηση του Μινωικού Πολιτισμού.

Στις Μινωικές Τοιχογραφίες ήθελε να μελετήσει ιδιαίτερα την εκπληκτική τεχνική των χρωμάτων που χρησιμοποιούσαν οι Μινωΐτες καλλιτέχνες και να αποκαλύψει τα μεγάλα μυστικά της. Με πάθος και ολοκληρωτική αφοσίωση επιδόθηκε στη μεγα λεπίβολη αυτή προσπάθεια. Επισκέφθηκε μουσεία, βιβλιοθήκες, συμβουλεύθηκε πλήθος βιβλία, άκουσε γνώμες και παρατηρήσεις ειδικών επιστημόνων και εργάσθηκε με κύριο μέσον την ίδια την τέχνη του, τη ζωγραφική. Ζωγραφίζοντας και αναπλάθοντας τη μακρινή εκείνη εποχή σκεφτόταν και αισθανόταν, όπως είχε πει ο ίδιος, σαν Μινωΐτης καλλιτέχνης.

Αυτή η ειδική εργασία-μελέτη της αναβίωσης της Μινωικής Τοιχογραφίας κράτησε αρκετά χρόνια. Έπρεπε να υπερπηδήσει πολλές δυσκολίες και να αποδείξει ορι-σμένες απρόσμενες αντιλήψεις κυρίως χρωματικές που δεσπόζουν σ' αυτή τη σπουδαία ζωγραφική. Διότι, όταν ο Άγγλος αρχαιολόγος Evans ανακάλυψε αυτές τις ζωγραφιές, φοβούμενος ότι η αλλαγή του περιβάλλοντος θα τις κατέστρεφε, τις πέρασε με ένα βερνίκι. Το βερνίκι έχει την ιδιότητα να τονίζει τα χρώματα.

Όμως οι φθορές που είχαν δημιουργήσει η φωτιά, οι σεισμοί, τα τόσα χρόνια μέσα στη γη και πιθανώς και άλλες αιτίες είχαν αλλοιώσει τα χρώματα των πρωτοτύπων και καθώς με το βερνίκι τονίσθηκαν οι αλλοιώσεις αυτές, δημιουργήθηκε ένα εντελώς διαφορετικό αποτέλεσμα που διέφερε ασφαλώς σημαντικά από την αρχική μορφή.

 

 

 

 



 

 


powered by HOTSoft.gr
ιντερνετ, δίκτυα & τηλεπικοινωνίες