Press here to visit the Homepage Press here to contact us.
Tuesday, 20. November 2018  


Καλώς ήρθατε στο Βιοτεχνικό Πάρκο Ρεθύμνου (  ΒΙΟΠΑ ) Εδώ μπορείτε να βρείτε όλα τις πληροφορίες, έγγραφα, αιτήσεις που αναζητάτε σχετικά με το ΒΙΟ.ΠΑ. Ρεθύμνου.

 

Οποιος θέλει να γίνει επιχειρηματίας πρέπει να γίνει γκουρού στο μάρκετινγκ

Ιδρυτής της Virtual Trip, εταιρείας υψηλής τεχνολογίας πληροφορικής και επικοινωνιών

 

Η Virtual Trip είναι το πρώτο επιτυχημένο start-up φοιτητικής επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα. Ιδρύθηκε το 2000 από πέντε φοιτητές του Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Σήμερα, ηγείται του ομώνυμου Ομίλου Επιχειρήσεων Πληροφορικής πρωταγωνιστώντας στην προώθηση ελληνικής, υψηλής τεχνολογίας, πληροφορικής και επικοινωνιών στις αγορές του εξωτερικού.

«Ολοι οι λόγοι για τους οποίους αποφασίσαμε να γίνουμε επιχειρηματίες ήταν λάθος», εξηγεί ο κ. Τσίγκος, που ξεκίνησε την επιχειρηματική του πορεία στα 22 του χρόνια. «Νομίζαμε ότι δεν θα έχουμε αφεντικό και θα είμαστε πιο χαλαροί. Μέγα σφάλμα· είναι πολύ πιο δύσκολο. Νομίζαμε ότι θα βγάλουμε πολλά λεφτά· επίσης σφάλμα. Νομίζαμε ότι θα ερχόμαστε όποια ώρα θέλουμε στο γραφείο ή θα ταξιδεύουμε όποτε θέλουμε· ερχόμαστε νωρίς και ταξιδεύουμε μόνο για δουλειές».

Το πιο επιτυχημένο προϊόν της Virtual Trip είναι η πλατφόρμα e-Learning και human-capital development «eFront». Ενα πρόγραμμα υπολογιστή με το οποίο μπορεί μια μεγάλη εταιρεία ή ένα πανεπιστήμιο να εκπαιδεύσει προσωπικό ή φοιτητές σε οτιδήποτε. «Για να το ξεκινήσουμε, πήραμε μια μικρή κρατική επιδότηση 20.000 ευρώ. Στη συνέχεια ζητήσαμε άλλες πέντε επιδοτήσεις και απορρίφθηκαν όλες. Το ολοκληρώσαμε με δικούς μας πόρους και σήμερα το πρόγραμμα αυτό πωλείται σε 32 χώρες. Το αγόρασε η Fujitsu για 2.500 εργαζομένους στην Αυστραλία, στη Νορβηγία η Telenor· έχουμε συνεργάτες σε όλο τον κόσμο. 100% ελληνικό προϊόν το οποίο αρχίζει να αποδίδει σοβαρά έσοδα. Και θα είχε ενδιαφέρον να δει κανείς τι απόδοση είχαν οι αιτήσεις που επιδοτήθηκαν αντί για εμάς. Δεν το λέω με κακία, απλώς για να επισημάνω ότι μαζί μ' εμάς απορρίφθηκαν και άλλες καλές ιδέες. Επιπλέον, μας πήρε επτά χρόνια να το ολοκληρώσουμε. Με βοήθεια θα γινόταν στα τρία. Και θα είχαμε σήμερα άλλες 50 θέσεις εργασίας και έσοδα για το Δημόσιο, καθώς και συνάλλαγμα και προβολή της χώρας».

Πώς βλέπει ο κ. Τσίγκος την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα; «Είναι πολύ καλύτερη σήμερα από ό,τι ήταν το 2000 και η Ελλάδα φαίνεται να βρίσκει το δρόμο της. Βέβαια, για να ξεκινήσεις πρέπει είτε να είσαι πολύ πλούσιος είτε να κάνεις πολλά τεχνάσματα. Στο εξωτερικό υπάρχουν φορείς, ιδιωτικοί και δημόσιοι, που μελετούν το business plan σου και σε χρηματοδοτούν ή όχι. Αυτοί ξέρουν ότι ρισκάρουν, γι' αυτό αυτές οι επενδύσεις λέγονται υψηλού ρίσκου. Αν η ιδέα δεν πάει καλά, δεν θα έρθουν να πάρουν τα λεφτά τους πίσω, όπως θα έκανε μια τράπεζα. Κανονικά, η αποτυχία είναι μέσα στο παιχνίδι, κάνεις τον κύκλο σου, ξαναπροσπαθείς, μαθαίνεις από τα λάθη σου».

Σκοπός της επιχειρηματικότητας, τονίζει ο κ. Τσίγκος, δεν είναι να βγάλουμε χρήματα. «Δεν ξέρω κανέναν επιτυχημένο επιχειρηματία που το βασικό του κίνητρο ήταν να γίνει πλούσιος. Κίνητρο είναι η ανάγκη για δημιουργία. Προτού αποφασίσεις τι θα κάνεις στην εταιρεία σου, πρέπει να αποφασίσεις τι θα κάνεις στη ζωή σου. Στο τέλος, επιτυχημένος επιχειρηματίας είναι αυτός που φτιάχνει μια εταιρεία, έναν οργανισμό, που θα υπάρχει και μετά τον ίδιο. Αυτό είναι και το δικό μας όραμα».

Μπορεί η Virtual Trip να πουλάει software στην Ινδία (σ.σ. σαν να εξάγεις πούρα στην Κούβα), όμως ο κ. Τσίγκος βλέπει ήδη αλλού τα επόμενα βήματά του. «Οι μεγάλες ευκαιρίες είναι στη Λατινική Αμερική. Χώρες με κουλτούρα πολύ κοντινή στην ευρωπαϊκή και τεράστια ανάπτυξη. Γι' αυτό και το πρώτο μας γραφείο στο εξωτερικό το φτιάξαμε στην Ισπανία, τη βλέπουμε σαν σκαλοπάτι για τη Λατινική Αμερική».

Εχει άποψη και ιδέες και για ζητήματα εκτός του τομέα του. «Βλέπω τους αγρότες στο δρόμο και με πιάνει κατάθλιψη όταν ξέρω πόσες ευκαιρίες υπάρχουν στον κλάδο των τροφίμων. Για παράδειγμα, η Ελλάδα έχει το καλύτερο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο στον κόσμο. Επισήμως και με τη βούλα. Και, αντί να το πουλάει σε μπουκάλια των 100 ml, σχεδιασμένα από έναν διάσημο designer, με διαφήμιση και προβολή, το πουλάει χονδρική στην Ιταλία. Και αυτό θα μπορούσε να γίνει με φραγκοδίφραγκα σε σχέση με όσα πάνε σε άχρηστες επιδοτήσεις».

Τελικά, υπάρχει πραγματικά ελληνική παραγωγή υψηλής τεχνολογίας; «Φυσικά. Απλώς δεν προβάλλεται. Υπάρχουν ελληνικές εταιρείες που εξάγουν τεχνολογία στις ΗΠΑ και δεν τις ξέρει κανένας. Και είναι κρίμα, γιατί με παράδειγμα αυτές θα δείχναμε στους νέους ότι κάτι κινείται, ότι αξίζει τον κόπο».

 

http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_mc2_1_09/03/2010_327595

 

 

 

 



 

 


powered by HOTSoft.gr
ιντερνετ, δίκτυα & τηλεπικοινωνίες