Press here to visit the Homepage Press here to contact us.
Tuesday, 20. November 2018  


Καλώς ήρθατε στο Βιοτεχνικό Πάρκο Ρεθύμνου (  ΒΙΟΠΑ ) Εδώ μπορείτε να βρείτε όλα τις πληροφορίες, έγγραφα, αιτήσεις που αναζητάτε σχετικά με το ΒΙΟ.ΠΑ. Ρεθύμνου.

 

Σινεμά υπό (οικονομική) κρίση

Ιδιαίτερη η θέση της κινηματογραφικής βιομηχανίας εν μέσω οικονομικής ύφεσης.


Σε μια περίοδο όπου η διεθνής οικονομική κρίση μαστίζει την υφήλιο, είναι φυσικό να επηρεάζονται όλοι οι τομείς όπου σημειώνεται οικονομική δραστηριότητα. Εξαίρεση δεν αποτελεί και μία από τις πιο κερδοφόρες βιομηχανίες του κόσμου: το σινεμά.

Όπως ήταν φυσικό, η μεγαλύτερη υπερδύναμη του χώρου χτυπήθηκε και πιο άσχημα από όλες: ο λόγος για το Χόλιγουντ. Η ύφεση είχε ως άμεσο αποτέλεσμα τη δραστική μείωση των ταινιών που βρίσκονται στο στάδιο της παραγωγής: όπως έχουν σημειώσει αρκετοί ειδικοί του κινηματογράφου, πρόκειται για αριθμό ρεκόρ. Πάρα πολλές εταιρείες παραγωγής μετακινούν τα γυρίσματά τους εκτός των στούντιο του Χόλιγουντ, ενώ το ποσοστό πτώσης της δραστηριότητας αγγίζει το 56%. Επίσης, επηρεάζονται και άλλοι τομείς, συγγενείς της κινηματογραφικής βιομηχανίας: η παραγωγή τηλεοπτικών διαφημίσεων έχει πέσει κατά 34%.


Παρά το δυνατό ξεκίνημα που χαρακτήρισε το 2009, το Χόλιγουντ αντιμετωπίζει πρόβλημα: πολλές ταινίες ανακαλούνται από το στάδιο της παραγωγής και μπαίνουν στο «ψυγείο», ενώ χιλιάδες εργαζόμενοι απολύονται. Την κατάσταση δεν βοηθούν η πτώση των πωλήσεων DVD, καθώς και η πειρατεία, με περιστατικά όπως την πρόσφατη υποκλοπή του X-Men Origins: Wolverine να γίνονται όλο και πιο συχνά. Από τον Ιανουάριο του 2009 έχουν σημειωθεί πάνω από 22.000 απολύσεις, που αντιστοιχούν στο 10% του συνόλου του εργατικού δυναμικού - ποσοστά των οποίων η σημασία γίνεται αντιληπτή αν ληφθεί υπόψη η έκταση της χολιγουντιανής κινηματογραφικής βιομηχανίας, με τους 200.000 εργαζομένους και τα 20 με 30 δισεκατομμύρια δολάρια που φέρνει ετησίως στην αμερικανική οικονομία.

Όλως παραδόξως ωστόσο, η κατάσταση δεν είναι ακριβώς αντίστοιχη για τις κινηματογραφικές βιομηχανίες αλλού στον κόσμο, καθώς κάποιες βρίσκονται σε θέση να αμφισβητήσουν τα πρωτεία του Χόλιγουντ, ανεξαρτήτως των οικονομικών τους δυσκολιών.

Συγκεκριμένα, η κινεζική κινηματογραφική βιομηχανία ανθεί. Όπως το έθεσε ο Ζάο Τζινγκ, ανώτερο στέλεχος της εταιρείας διανομής Wanda Group (Πεκίνο), η κρίση έχει επηρεάσει θετικά την τοπική βιομηχανία: «η κρίση αποδείχτηκε θεόσταλτη, καθώς, από τη στιγμή που όλοι μιλούν για την ύφεση στις οικονομίες, ο κόσμος αναζητεί διέξοδο στο σινεμά για να ηρεμήσει». Επίσης, κατά κάποιον τρόπο το γεγονός ότι η Κίνα θεωρείται ο παράδεισος της πειρατείας ταινιών βοηθά, καθώς το κινεζικό κοινό (το οποίο για πολλά χρόνια ήταν αποκομμένο από τέτοια είδη διασκέδασης) αποκτά οικειότητα με τον κινηματογράφο. Όπως είναι φυσικό επομένως, τα κινεζικά στούντιο βρίσκονται σε άνοδο.

Σε ιδιαίτερη θέση βρίσκεται επίσης και η ινδική βιομηχανία: αν και το Μπόλιγουντ έχει επηρεαστεί, ως τμήμα της ινδικής οικονομίας, η πτώση του Χόλιγουντ, σε συνδυασμό με την πρόσφατη επιτυχία του «Slumdog Millionaire», έχει δώσει μεγάλη ώθηση στο χώρο.

«Η Ινδία είναι μια εξαιρετικά προσοδοφόρα αγορά, τόσο για την Ινδία όσο και για ξένες εταιρείες, καθώς είναι μικρότερα τα κόστη παραγωγής» είπε ο Ρατζές Γιαϊν, πρόεδρος της KPMG, μιας εκ των μεγαλυτέρων ινδικών εταιρειών. «Σε συνδυασμό με τις πρόσφατες βραβεύσεις, η βιομηχανία μας θα γίνει ακόμα πιο δημοφιλής» συμπλήρωσε. Ήδη μεγαθήρια όπως η Sony, η Disney, η NBC, η Viacom και η Warner Bros έχουν κάνει τις εισόδους τους στο Μπόλιγουντ, με επενδύσεις της τάξης του 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Όσον αφορά στην κατάσταση της ευρωπαϊκής κινηματογραφικής βιομηχανίας, υπήρξε κάποια κάμψη, η οποία ήταν αναμενόμενη. Παρόλα αυτά, φαίνεται να αποκτά ξανά την ισορροπία της, συμπέρασμα που προκύπτει από την επιτυχία που σημείωσε το EFM (European Film Market, Ευρωπαϊκή Αγορά Ταινιών: ένα από τα μεγαλύτερα φεστιβάλ ταινιών του κόσμου, που λαμβάνει χώρα στο Βερολίνο). «Σε καιρούς προβλημάτων, το σινεμά είναι ο καλύτερος τρόπος να ξεφύγεις. Πού αλλού μπορείς να περάσεις δύο ώρες εντός μιας εντελώς διαφορετικής ατμόσφαιρας, ξεχνώντας τα προβλήματα του κόσμου γύρω σου;» είπε η διευθύντρια του φεστιβάλ, Μπέκι Προμπστ, ο οποίος και ανέφερε πως περιμένει άνοδο της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, λόγω της επικέντρωσής της (πλέον) σε «ελαφριές» ταινίες: «ο κόσμος δεν πρόκειται να πληρώσει για να πάει στο σινεμά να δει πράγματα που βλέπει καθημερινά στις ειδήσεις. Οι 'ελαφριές' ταινίες, που σε κάνουν να νιώθεις καλύτερα, κερδίζουν έδαφος». Επίσης, το επερχόμενο φεστιβάλ των Καννών αναμένεται να βελτιώσει ακόμα περισσότερο την κατάσταση.

Ο τελευταίος μεγάλος παίκτης είναι η ρωσική κινηματογραφική βιομηχανία, η οποία πάντα υστερούσε σε σχέση με τις υπόλοιπες, κυρίως λόγω της αδυναμίας να προσεγγίσει τη διεθνή σκηνή (επί ΕΣΣΔ) και λόγω της έλλειψης των οικονομικών κεφαλαίων αργότερα. Η κατάσταση συνεχίζεται σε παρόμοια πλαίσια και σήμερα: υπήρξε μια σύντομη περίοδος ανόδου, η οποία έφτασε σε τέλμα λόγω της οικονομικής κρίσης - σε σημείο που η ένωση Ρώσων κινηματογραφιστών ζήτησε τη συνδρομή του προέδρου Μεντβέντεφ για τη βελτίωση της κατάστασης.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Reuters, Xinhua, Straits Times, RussiaToday

 

 

 

 



 

 


powered by HOTSoft.gr
ιντερνετ, δίκτυα & τηλεπικοινωνίες