Press here to visit the Homepage Press here to contact us.
Thursday, 15. November 2018  


Καλώς ήρθατε στο Βιοτεχνικό Πάρκο Ρεθύμνου (  ΒΙΟΠΑ ) Εδώ μπορείτε να βρείτε όλα τις πληροφορίες, έγγραφα, αιτήσεις που αναζητάτε σχετικά με το ΒΙΟ.ΠΑ. Ρεθύμνου.

 

Οι σύγχρονες τεχνικές λέιζερ του ΙΤΕ στο Μουσείο Guggenheim

 

A view of FORTH's building

Σύγχρονες τεχνικές λέιζερ που έχουν αναπτυχθεί στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας και Έρευνας για τη συντήρηση και διαγνωστική έργων τέχνης παρουσιάστηκαν πριν λίγες ημέρες στην έκθεση «Imageless: η επιστημονική μελέτη και η πειραματική συντήρηση ενός Μαύρου Πίνακα του Ad Reinhardt » στο Μουσείο Guggenheim της Νέας Υόρκης


Στην έκθεση προβλήθηκε ο καταλυτικός ρόλος του Ινστιτούτου Ηλεκτρονικής Δομής και Λέιζερ του ΙΤΕ, στο μεγάλο εγχείρημα της επιλογής της κατάλληλης μεθόδου απομάκρυνσης των επιζωγραφίσεων από το «Μαύρο» πίνακα του Ad Reinhardt. Ερευνητές του ΙΗΔΛ-ΙΤΕ, έκαναν χρήση διαφόρων τεχνικών λέιζερ, που έχουν αναπτυχθεί στο Ινστιτούτο, και σε συνεργασία με συντηρητές από το Mουσείο Guggenheim και το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (The Museum of Modern Art, ΜoΜΑ) της Νέας Υόρκης, διεξήγαγαν έρευνα που οδήγησε στην επιλογή της βέλτιστης μεθόδου για την ασφαλή απομάκρυνση των πολλαπλών επιζωγραφίσεων απο την επιφάνεια του έργου προσεγγίζοντας την αρχική επιφάνεια.

Στην έκθεση «Imageless», η οποία διήρκεσε δυο μήνες, παρουσιάστηκε σε λεπτομέρεια η πολύπλοκη προσπάθεια συντηρητών και επιστημόνων να προχωρήσουν στην επιλογή της κατάλληλης μεθόδου αποκατάστασης του έργου το οποίο, αφού είχε υποστεί σοβαρές επιφανειακές φθορές, είχε υποβληθεί σε συντήρηση (επιζωγραφίσεις) με αποτέλεσμα την αλλοίωση της αυθεντικής ζωγραφικής επιφάνειας. Μέσω διδακτικών υλικών, δειγμάτων προσομοίωσης του πίνακα και παρουσίασης των υλικών, οι επισκέπτες είχαν την δυνατότητα να εξοικειωθούν με τον κόσμο του συντηρητή ως πρωτοπόρου επιστήμονα, που σε συνεργασία με μια ομάδα ειδικών αποκαλύπτει το μυστήριο που κρύβεται σΆ ένα ζωγραφικό έργο, ιδιαίτερα δε όταν αυτό ανήκει στο χώρο της μοντέρνας ζωγραφικής, στην οποία τα χρησιμοποιούμενα υλικά και οι τεχνικές είναι κατα κανόνα αντισυμβατικά. Για τη συγκριτική εξέταση και εκτίμηση του αποτελέσματος, η έκθεση περιλάμβανε επίσης ένα παρακείμενο δωμάτιο με άλλα αυθεντικά έργα του Ad Reinhardt από τη σειρά των μαύρων πινάκων που δημιούργησε κατα την περίοδο 1956-1966.

Κορύφωση της έκθεσης αποτέλεσε ειδικό συμπόσιο, απευθυνόμενο σε συντηρητές και ιστορικούς τέχνης αλλά και στο ευρύτερο κοινό, στα πλαίσια του οποίου συζητήθηκε από ειδικούς επιστήμονες η αυξανόμενη σημασία της επιστημονικής μελέτης και της χρήσης πρωτοποριακών τεχνικών στη συντήρηση έργων μοντέρνας τέχνης. Από πλευράς ΙΗΔΛ-ΙΤΕ υπήρξε συμμετοχή στη συζήτηση με θέμα «Τέχνη και Επιστήμη» όπου και παρουσιάστηκαν συνοπτικά οι δυνατότητες και τα πλεονεκτήματα τεχνικών λέιζερ στην ανάπτυξη νέων μεθόδων ανάλυσης, διάγνωσης και συντήρησης έργων Πολιτισμικής Αξίας.

Η έκθεση διοργανώθηκε από το Τμήμα Συντήρησης του Ιδρύματος Guggenheim, και πραγματοποιήθηκε με την επιχορήγηση από την Ασφαλιστική Εταιρία Τέχνης AXA και το Ίδρυμα AXA, στο οποίο ανήκει και ο συγκεκριμένος πίνακας.

 

 

 

 



 

 


powered by HOTSoft.gr
ιντερνετ, δίκτυα & τηλεπικοινωνίες